Zpracování a poskytování informací
V Proseči 23. 10. 2020
Aktualizováno 9. 11. 2021
SAZEBNÍK ÚHRAD ZA POSKYTOVÁNÍ INFORMACÍ
pro úhradu nákladů podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, zákona č. 123/1998 Sb. o právu na informace o životním prostředí a podle Obecného nařízení EU o ochraně osobních údajů č. 2016/679
Základní škola a mateřská škola Proseč stanoví
v souladu s § 5 odst. 1 písm. f) zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v platném znění, vev souladu s § 5 odst. 1 písm. f) zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v platném znění, vespojení s § 17 tohoto zákona, s nařízením vlády č. 173/2006 Sb., o zásadách stanovení úhrad a licenčních odměn zaposkytování informací podle zákona o svobodném přístupu k informacím, s § 10 odst. 3 a 4 zákona č. 123/1998 Sb. o právu na informace o životním prostředí, s článkem 12 odst. 5 Obecného nařízení EU o ochraně osobních údajů č. 2016/679a na základě § 102 odst. 3 zákona č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), v platném znění, tento sazebník úhradza poskytování informací:
Náklady na pořízení kopií
- Za pořízení jedné černobílé kopie formátu A4:
- jednostranná: 2 Kč
- oboustranná: 4 Kč
- Za pořízení jedné černobílé kopie formátu A3:
- jednostranná: 4 Kč
- oboustranná: 8 Kč
- Za tisk na černobílé tiskárně (formát A4, jednostranný) jedna stránka: 3 Kč
- Za pořízení skenu či fotografie do souboru jedné stránky do velikosti A4 při skenování a do velikosti A3 při fotografování včetně úpravy k odeslání 5 Kč
- Za poskytnutí kopie nebo tisku v jiném formátu nebo barvě bude účtována skutečná cena za pořízení kopie u komerčního poskytovatele kopírovacích služeb, kterou obec/škola školka za pořízení kopie nebo tisku bude u tohoto poskytovatele povinna uhradit.
- V případě informací obsažených v publikacích a tiskovinách vydávaných obcí/školou/školkou se výše
úhrady stanoví ve výši ceny za příslušný výtisk, poskytuje-li se informace formou prodeje tohoto výtisku.
Náklady na opatření technických nosičů dat
- 1 ks CD: 10 Kč
- 1 ks DVD: 20 Kč
- Pokud žadatel poskytne vlastní technický nosič dat, na který bude možné požadované informace zaznamenat, nebude úhrada tohoto nákladu uplatňována.
Náklady na odeslání informací žadateli
- Náklady na poštovní služby budou vyčísleny dle ceníku České pošty s. p., případně jiného poskytovatele poštovní služby. Náklady na balné se stanoví paušální částkou 20,- Kč za jednu poštovní zásilku.
- V případě osobního odběru požadovaných informací nebude úhrada nákladů na odeslání informací žadateli uplatňována.
Náklady na mimořádně rozsáhlé vyhledání a zpracovávání informací
- V případě mimořádně rozsáhlého vyhledání informací se úhrada požaduje za vyhledávání delší než 30 minut hodin. Úhrada za hodinu vyhledávání jedním pracovníkem je 300,- Kč, započítává se každých i započatých 30 minut. Úhrada je odvozena od ročních nákladů na platy zaměstnanců školy, kteří se mohou podílet na vyhledávání informací, podle schváleného rozpočtu pro rok 2021. V případě mimořádně rozsáhlého vyhledání informací více pracovníky bude úhrada dána součtem doby připadající na každého pracovníka.
- Vzniknou-li při mimořádně rozsáhlém vyhledání informací jiné osobní náklady, nezbytné k vyhledání informace (např. náklady na jízdné na odlehlé pracoviště), budou účtovány na základě individuální kalkulace.
- Do vyhledávání se zahrne s ohledem na konkrétnost formulace žádosti pouze vyhledání, ve kterém dokumentu se požadovaná informace nachází (např. v evidenci, spisové službě), vyhledání samotného dokumentu (např. ve spisovně, v počítači), vyhledání požadovaných informací v dokumentu, přenesení informací do sdělení žadateli (výpisem nebo kopírováním v počítači). Omezeně lze zahrnout čas nutný na anonymizaci chráněných údajů. Ostatní činnosti spojené s vyřízením žádosti, včetně právního posouzení, se nezapočítávají. Nezapočte se ani čas kopírování listinných dokumentů, který je již vyjádřen jednotkovou sazbou za kopii.
Ostatní ustanovení
- Celková výše úhrady je součtem jednotlivých nákladů spojených s poskytnutím požadovaných informací. Do celkové výše 100,- Kč nebude úhrada požadována, pokud žadatel nepodal po dobu jednoho měsíce od podání předchozí žádosti další žádost.
- Z důvodu hodných zvláštního zřetele může starosta obce/ředitel školy/ředitel školky od úhrady nákladů zcela nebo zčásti upustit na základě žádosti žadatele.
- Žadatel může úhradu provést buď v hotovosti v pokladně obecního úřadu/školy/školky v úředních hodinách nebo převodem na bankovní účet školy zveřejněný ZDE.
- Tento sazebník se stanoví na účetní období 2021.
- Sazebník byl schválen ředitelkou školy.
Mgr. Romana Pešková,
ředitelka ZŠ a MŠ Proseč
Základní škola a mateřská škola Proseč
Právní forma
Příspěvková organizace
Statutární zástupce
Mgr. Romana Pešková, ředitelka školy
V případě nepřítomnosti ŘŠ ji zastupuje Mgr. Alena Zvárová, zástupkyně ŘŠ.
Zřizovatel
Město Proseč, náměstí Dr. Tošovského 18, 539 44 Proseč
Důvod a způsob založení
Předškolní, základní a zájmové vzdělávání žáků a jejich stravování, Zřizovací listina
Datum zařazení do sítě škol dne 1. 1. 2003
Podmínky a principy činnosti
se řídí níže uvedenými právními předpisy
Red IZO organizace: 650 051 653
Součásti a jejich IZO
Základní škola: 102 142 564
Mateřská škola: 107 582 244
Školní družina: 117200310
Školní jídelna: 102806250
Školní jídelna výdejna MŠ: 181029898
Organizační řád
je k nahlédnutí v ředitelně školy v pracovní dny v době od 7.00 do 13.00 hodin
Organizační struktura
viz organizační struktura školy
Informace se poskytují podle zákona č. 106/1999 Sb.
Postup
Žádost o poskytnutí informace o prospěchu, výsledcích vzdělávání a chování žáka se podává ústně u příslušného vyučujícího nebo u příslušného třídního učitele. Není-li informace poskytnuta nebo ji žadatel nepovažuje za dostačující nebo jde-li o žádost o informaci jiného charakteru, podává se žádost ústně nebo písemně u níže uvedených osob. Není-li na ústně podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci za dostačující, je třeba podat žádost vždy písemně. Z podání musí být zřejmé, kdo jej činí a komu je určeno.
Ředitel školy poskytne požadovanou informaci nejpozději do 30 dnů od přijetí podání, a to písemně, nahlédnutím do spisu včetně možnosti pořídit kopii nebo elektronicky. Pokud žádosti není, byť jen zčásti, vyhověno, vydá ředitel školy rozhodnutí. Proti rozhodnutí lze podat odvolání do 15 dnů od doručení.
Žádosti o poskytnutí informace subjekt přijímá:
- osobně (Po – Pá, 7.00 až 13.00):
- Mgr. Romana Pešková, ředitelka školy, telefon 469 321 291
- Mgr. Alena Zvárová, zástupkyně ředitele školy, telefon 469 321 291
- poštou
- Základní škola a mateřská škola Proseč, Rybenská 260, 539 44 Proseč
- e-mailem
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Informace poskytuje
Mgr. Romana Pešková, ředitelka školy, Mgr. Alena Zvárová, zástupkyně ředitele školy
Vyřizování stížností, oznámení a podnětů
Postup
Vyřizování stížností, oznámení a podnětů se řídí platnou legislativou (zákon 500/2004 Sb., Správní řád). Uvedený zákon je k dispozici k nahlédnutí ve dnech školního vyučování v kanceláři školy.
Stížnosti, oznámení a podněty přijímá
- osobně (Po – Pá, 7.00 až 13.00):
- Mgr. Romana Pešková, ředitelka školy, telefon 469 321 291
- Mgr. Alena Zvárová, zástupkyně ředitele školy, telefon 469 321291
- poštou
- Základní škola a mateřská škola Proseč, Rybenská 260, 539 44 Proseč
- e-mailem
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
Stížnosti, oznámení a podněty vyřizuje
Mgr. Romana Pešková, ředitelka školy, Mgr. Alena Zvárová , zástupkyně ředitele školy
Přehled nejdůležitějších předpisů pro práci školy
- Zákon č. 561/2004 Sb. o předškolním, základním, … a jiném vzdělávání (školský zákon)
- Zákon č. 563/2004 Sb. o pedagogických pracovnících
- Zákon č. 500/2004 správní řád
- Zákon č. 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím
- Vyhláška č. 16/2005 Sb. o organizaci školního roku
- Vyhláška č. 48/2005 Sb. o základním vzdělávání a plnění povinné školní docházky
- Vyhláška č. 74/2005 o zájmovém vzdělávání
- Vyhláška č. 14/2005 o předškolním vzdělávání
- Vyhláška č. 73/2005 o vzdělávání dětí, žáků a studentů se SVP a mimořádně nadaných
- Vyhláška č. 72/2005 o poskytování poradenských služeb
- Vyhláška č. 15/2005 o náležitostech výročních zpráv a vlastního hodnocení školy
- Vyhláška č. 317/2005 o DVPP, akred. komisi a kariérním systému ped. pracovníků
Vše v aktuálních zněních. Tyto zákony a vyhlášky jsou k nahlédnutí v ředitelně školy. Výroční zpráva je k dispozici také webu školy.
Sazebník úhrad nákladů vynaložených v souvislosti s poskytováním informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím
- Vyhledávání informace, zpracování, popř. jednání do 30 minut 0 Kč, pokud žadatel nepodal po dobu 6 měsíců od podání předchozí žádosti další žádost.
- Vyhledávání informace, zpracování, popř. jednání nad 30 minut a za každou další započatou půlhodinu 150 Kč.
- Kopírování dokumentů:
- jednostrannná kopie A4: 2 Kč
- oboustranná kopie A4: 4 Kč
- jednostrannná kopie A3: 4 Kč
- oboustranná kopie A3: 8 Kč
- Poskytnutí informace na CD/DVD: 10/20 Kč.
- Sken či fotografie do souboru jedné stránky do velikosti A4 při skenování a do velikosti A3 při fotografování včetně úpravy k odeslání 5 Kč.
- Vytištění 1 stránky dokumentu, černobílá A4: 3 Kč.
- V případě barevného tisku jsou ceny tisku a kopírování trojnásobkem černobílých tisků.
- Poštovní poplatky: balné 20 Kč + podle tarifů České pošty.
Postup
Žadatel v kanceláři školy podá písemnou žádost, žádost bude zaevidována. Úhradu za poskytnuté informace, popř. kopírování dokumentů provede žadatel v kanceláři školy. Poplatky jsou splatné před provedením úkonů uvedených v jednotlivých položkách sazebníku. Žadateli bude vydáno potvrzení o zaplacení a poté v sekretariátu předáno písemné vyřízení žádosti nebo okopírované dokumenty.
Odvolání proti rozhodnutí
Proti rozhodnutí ředitele školy je přípustné odvolání. Podle zákona č. 500/2004 Sb., § 86 se odvolání podává u orgánu, který napadené rozhodnutí vydal. Odvolání je třeba podat ve lhůtě 15 dnů ode dne oznámení rozhodnutí.
Neobdrželi jsme žádosti o poskytnutí informací dle zákona č. 106/1999 Sb.
Aktuality
Nástěnka
Učení může být i zábava, přijďte se přesvědčit
Chceme našim žákům umožnit v co nejširším měřítku realizovat to, co je zajímá, baví, aby škola pro ně nebyla místem strachu, obav a stresů, ale místem, kde je sice mnoho práce, ale také zábavy a legrace, kde jsou učitelé jejich rádci, partnery. Proto usilujeme o jejich zapojení do kulturního, sportovního i jiného dění ve škole i v obci. Umožňujeme jim také samostatně připravovat programy pro spolužáky.