Školní rok 2024/2025 - první čtvrtletí ve školní knihovně
Prvními návštěvníky v tomto školním roce ze tříd byli druháci, kteří si přišli vybrat knihu pro společnou četbu a domluvit si pravidelnou výuku. A jsou nejčastějšími návštěvníky, protože se jejich 2 skupiny střídají po týdnu. Kniha “Pohádky z bodlákové meze” byla pro ně dobrou volbou.
Z prvního stupně zde byli také žáci 4. a 5. třídy. Čtvrťáci se domluvili na knize, se kterou společně ve třídě pracují, páťáci přišli do knihovny číst a vybrat si knihy pro individuální četbu.
Na druhém stupni probíhají literární (čtenářské) dílny. Náplň těchto hodin je vždy velmi zajímavá. Žáci plní úkoly, které se vztahují ke konkrétní četbě. Hrát s knihami hru domino, to byla velmi zajímavá aktivita: p. uč. dala první knihu, vedle ní mohl kdokoliv dát další, která musela něčím navazovat: barva na obale, jméno spisovatele, téma nebo hlavní hrdina knihy, …. Podařilo se do této řady umístit knihy všech přítomných žáků.
Vytvořit titulní ilustraci knihy na přebal, nechat ji spolužáky umístit ke správné knize, to byla také pěkná aktivita. Škoda jen, že žáci na kresby většinou nepřitlačili, aby byla pořádná stopa a obrázek byl dobře vidět .
Sedmácká skupina s p. uč. Tomáškovou pracovala s texty z “Bible” a poslechla si píseň ”David a Goliáš” pánů Ježka, Voskovce a Wericha.
Jsou aktivity, které se opakují, což nevadí, protože v ročníku jsou jiní žáci než v předešlém školním roce - práce s pohádkami, s otázkami na lístečkách,čtenářská věž, …
Všechny třídy, které již letos do knihovny přišly, se seznámily při první návštěvě s jejím “Půjčovním řádem”.
V budově školy jsou s námi stále ještě žáci naší MŠ. Také jejich třídy knihovnu navštívily - seznámily se s jejím prostředím, poslechly si příběh z vybrané knížky s hmyzími příběhy, ze které jim dále čtou p. uč. ve třídách. Samostatně si “četly” v “Mateřídoušce”.
Třídy školky jsou ve třídách družiny, která momentálně sídlí hlavně v zájmové učebně. A tak i do prostoru knihovny si děti chodí hrát a kreslit.
Těším se na další návštěvy a aktivity ve výuce, stejně tak na individuální návštěvníky.
Blanka Stodolová, knihovnice