Žáci
Naše práce
Školní rok 2024/2025 | |
---|---|
Biologická olympiáda Dvořáková L. | Stáhnout |
Biologická olympiáda Zvolánková L. | Stáhnout |
Geografická olympiáda - Daněk J. | Stáhnout |
Geografická olympiáda - Marešová L. | Stáhnout |
Geografická olympiáda - Novák M. | Stáhnout |
Geografická olympiáda - Prokop O. | Stáhnout |
Geografická olympiáda - Zelenka V. | Stáhnout |
2. místo okresní kolo florbal - tým | Stáhnout |
FVTP - Skalníková, Ročková, Zvolánková | Stáhnout |
FVTP - Dvořáková, Ly | Stáhnout |
2. místo Skutečský slavík - Šplíchalová K | Stáhnout |
2. místo zimní pětiboj - Kusý Jakub | Stáhnout |
4. místo zimní pětiboj - tým | Stáhnout |
Školní rok 2023/2024 | |
---|---|
Šotek 11/2024 | Stáhnout |
Šotek 09-10/2024 | Stáhnout |
Školní rok 2023/2024 | |
---|---|
Šotek 1/2024 | Stáhnout |
Šotek 12/2023 | Stáhnout |
Šotek 11/2023 | Stáhnout |
Šotek 10/2023 | Stáhnout |
Šotek 09/2023 | Stáhnout |
Školní rok 2022/2023 | |
---|---|
Šotek 05-06/2023 | Stáhnout |
Šotek 04/2023 | Stáhnout |
Šotek 03/2023 | Stáhnout |
Šotek 02/2023 | Stáhnout |
Šotek 01/2023 | Stáhnout |
Šotek 12/2022 | Stáhnout |
Šotek 11/2022 | Stáhnout |
Šotek 10/2022 | Stáhnout |
Šotek 09/2022 | Stáhnout |
Školní rok 2021/2022 | |
---|---|
Šotek 05/2022 | Stáhnout |
Šotek 04/2022 | Stáhnout |
Šotek 03/2022 | Stáhnout |
Šotek 02/2022 | Stáhnout |
Šotek 01/2022 | Stáhnout |
Šotek 12/2021 | Stáhnout |
Šotek 11/2021 | Stáhnout |
Šotek 10/2021 | Stáhnout |
Šotek 09/2021 | Stáhnout |
Almanach žáků 9. ročníku - literární sborník, který je celoroční prací vycházejících žáků.
Obsah jednotlivých vydání:
- seznam žáků
- společné třídní foto
- seznam učitelů
- stránky žáků – fotky, životopisy, literární práce, citáty, grafické práce
- fotografie ze školních akcí
Ze sborníků zde zveřejněných jsou odstraněny stránky obsahující osobní údaje. Kompletní výtisky almanachů jsou k nahlédnutí ve školní knihovně.
Almanach 2023
Stáhnout Almanach 2023 (PDF).
Almanach 2022
Stáhnout Almanach 2022 (PDF).
Almanach 2021
Stáhnout Almanach 2021 (PDF).
Pohádky pro Rytíře řádu čtenářského - projekt žáků 9. ročníku pro žáky 2. ročníku.
Žáci 9. ročníku napíší vlastní pohádku a doplní ji ilustrací. Z vybraných pohádek vytisknou sborníček. Deváťáci si připraví autorské čtení několika pohádek.
Po každé pohádce děti z 2. třídy stručně převypráví její děj. Řeknou, zda se jim pohádka líbila, které postavy si zapamatovaly.
Deváťáci předají sborníček druhákům. Až si druháci přečtou všechny pohádky a nakreslí k nim obrázky, pozvou autory pohádek na výstavu ilustrací a na četbu vybraných pohádek, kterou si předem připraví.
Každý žák 2. třídy napíše své dojmy - některé bývají zveřejněny ve školním časopise. Žáci 9. ročníku připraví zprávu do školního časopisu Šotek i do Prosečského zpravodaje.
Pohádky pro Rytíře řádu čtenářského 2022/2023
Ročník 2022/2023 obsahuje pohádky:
O bílé pumě
Poklad na zahradě
O pracovitém ševci
Nebojacný Petr O slunečnici Kouzlo
Divadlo
Chalupník a had
Hozna trakař a velice zlý kozel
Sedlák a drak
O unesené princezně
Kouzelné oči
O kouzelném lese a honbě za pokladem
Měsíční jezírko
Stáhnout sborník Pohádky pro Rytíře řádu čtenářského 2022/2023 (PDF).
Pohádky pro Rytíře řádu čtenářského 2021/2022
Ročník 2021/2022 obsahuje pohádky:
Pohádka o princezně Mozille
Víla Emilka
Včelka Sisi
O líném drakovi
Les je mocný
Magické krystaly
Pohádka o kouzelné babičce
Kaštánek a závod
Hračkářství
Zamilovaný obr Martin
Tajné dveře
Chytrý lišák
Vendelín, Jitřenka a Peklo
O prasátku Ivanovi
Pohádka o králi Nutrilonovi
Roztržené šaty
Stáhnout sborník Pohádky pro Rytíře řádu čtenářského 2021/2022 (PDF).
Pohádky pro Rytíře řádu čtenářského 2020/2021
Ročník 2020/2021 obsahuje pohádky:
Kouzelný les
Vlčí přízrak
O statečném Štěpánovi
Zachráněná restaurace
Arnošt
Záhadné místo
Princ a čarovná dívka
O skřítku Sabrině
O zlobrovi
Zvědavý lišák
Malé prasátko
Strašidelný dům
Neposlušné koťátko
Annie
Millie a Monty
Pohádka o strašidelné škole
O ježečkovi
Stáhnout sborník Pohádky pro Rytíře řádu čtenářského 2020/2021 (PDF).
Videodílna - videa tvořená našimi žáky, prezentace prací našich žáků...
Všechna tato videa jsou zveřejněna na kanálu naší základní školy na YouTube.
Reklama v 5. třídě
Propojení českého jazyka a mediální výchovy při tvorbě a prezentaci vlastní reklamy v 5. třídě.
Na video „Reklama v 5. třídě“ se můžete podívat na YouTube.
Planeta Lego 3 - návrat na Zemi
Výstava prací žáků kroužku technických dovedností. Součástí byla také výstava hraček ve stylu retro.
Na video „Planeta Lego 3 - návrat na Zemi“ se můžete podívat na YouTube.
A few photographs from Proseč
Videopohlednice Proseče v angličtině.
Na video „A few photographs from Proseč“ se můžete podívat na YouTube.
Naše škola je nej!
Jaká je naše škola? Naše škola je nej!
Video o naší škole vytvořené na počítačovém kroužku.
Na video „Naše škola je nej!“ se můžete podívat na YouTube.
Čtenáři v záběru
Čtete rádi knihy? Video vytvořené v rámci česko-polského projektu.
Na video „Čtenáři v záběru“ se můžete podívat na YouTube.
Tři králové
Animace z modelíny vytvořená na počítačovém kroužku.
Vymodelovali jsme figurky, figurky pak rozpohybovali... Při práci jsme si povídali o třech králích a zazpívali „My tři králové jdeme k vám“. Také jsme si užili spoustu legrace a měli z tvoření radost.
Na modelínovou animaci „Tři králové“ se můžete podívat na YouTube.
Rebelové
Stáhnout celou prezentaci Rebelové (PDF).
Bohuslav Martinů
Stáhnout celou prezentaci Bohuslav Martinů (PDF).
Noc na Karlštejně
Stáhnout celou prezentaci Noc na Karlštejně (PDF).
Stáhnout průvodní text (PDF).
Zlatovláska
Stáhnout celou prezentaci Zlatovláska (PDF).
Stáhnout průvodní text (PDF).
Rusalka
Stáhnout celou prezentaci Rusalka (PDF).
Stáhnout průvodní text (PDF).
Během 2. pololetí školního roku 2020/2021 se žáci 8. a 9. ročníku v rámci volitelného předmětu informatika seznamovali se základy tvorby webu pomocí HTML a CSS. Tvořili webové stránky o zvířeti nebo na jiné, vlastní téma, např. citáty.
Ukázky webů žáků 2021 (Rajce.net)
Další informace o tvorbě těchto webů (zsprosec.cz)
V 2. pololetí školního roku 2017/2018 žáci 8. třídy v hodinách volitelné informatiky tvořili weby o zvířeti. Vytvářeli je přímo pomocí zdrojového kódu. Učili se základy HTML5 a kaskádových stylů CSS3.
- Bukáčková Alice
- Hurychová Šárka
- Janecký Jiří
- Jetmarová Adéla
- Májik Jan
- Pospíšil Jan
- Sodomka Jindřich
- Šlégrová Denisa
- Tichý Aleš
- Uličný Jan
- Vaňous Pavel
- Vášková Tereza
- Volfová Tereza
- Zelinka Ondřej
Ve školním roce 2015/2016 si žáci 8. třídy v rámci volitelného předmětu informatika vytvářeli svoje webové stránky.
- Bielák Tomáš
- Dostál Jakub
- Doubravský Luboš
- Honzák Petr
- Choutka Lukáš
- Kašpar Marek
- Košňar Jan
- Mészáros Samuel
- Nájemník David
- Novák Petr
- Pětioký Petr
- Pytlík Jaromír
- Sejkora Filip
- Sílová Anežka
- Sodomka Adam
- Sodomková Ema
- Stodolová Kateřina
- Šimon Jakub
Na počítačovém kroužku Základy programování se věnujeme programování v jazyce Scratch.
Scratch
- Rozvíjí schopnost logického uvažování, rozvíjí kreativitu.
- Rozvíjí programátorské myšlení, umožňuje žákům seznámit se se všemi základními prvky programování jako jsou cykly, podmínky, proměnné, operátory, události – např. reakce na stisk klávesy apod.
- Postupy osvojené v jazyce Scratch poskytují základ pro přechod k dalším programovacím jazykům.
- Výhodou je přívětivé prostředí - program se tvoří přetahováním a spojováním jednotlivých barevných dílků s příkazy, které do sebe zapadají podobně jako puzzle, případně se do sebe vnořují.
- Nejsou potřeba závorky, středníky apod., ale žáci se mohou soutředit přímo na princip programování a na řešení problému – díky tomu je vhodný již pro mladší žáky.
- Program je dostupný v cloudové verzi přes webový prohlížeč.
Žáci 4. a 5. ročníku vytvářeli vlastní jednoduché hry.
Kočka a myš Násobilka Bludiště Chytej Vlastní hra Vánoční přáníčko Sčítání pro prvňáčky
Zpráva o činnosti kroužku ve školním roce 2019/2020
Zpráva o činnosti kroužku ve školním roce 2018/2019
Zpráva o činnosti kroužku ve školním roce 2017/2018
Hry si můžete zahrát po kliknutí na odkaz pod obrázkem (je potřeba povolit Flash Player). Jen upozorňuji, že na některých hrách žáci stále průběžně pracují – každý svým tempem.
Mgr. Marie Šebková, vedoucí kroužku
Sčítání pro prvňáčky
Jednou z her, které děti na kroužku vytvořily ve školním roce 2019/2020, je hra "Sčítání pro prvňáčky". Procvičit sčítání si může i kdokoli jiný.
Zde jsou některé ukázky her, které děti na kroužku vytvořily. Průběžně po dokončení budou doplňovány další hry.
Vánoční přáníčko
Při poslední předvánoční schůzce 20. 12. 2019 jsme zkusili vytvořit jednoduchou animaci. Úkolem bylo naprogramovat pohyb sněhových vloček. Pracovali jsme se souřadnicemi, s náhodnou pozicí, použili cyklus, podmínku a operátory. Vzniklo tak např. následující animované vánoční přáníčko.
Přejeme vám radostné Vánoce a vše nejlepší v novém roce 2020.
Vánoční přáníčko od krouzekVe2
Vlastní hra
Po zvládnutí hry "Chytej" žáci tvořili hry podle vlastních námětů. Např. hru, která má delší děj, je třeba plnit různé úkoly, řešit rozličné situace. Hru na hledání rozdílů mezi obrázky, hru na schovávanou. Děti, které loni na kroužek nechodily, ve svých hrách využily princip chytání z předchozí hry, tvořily bludiště se sbíráním předmětů nebo jinou hru.
Programování těchto her již bylo obtížnější. Kromě základních bloků příkazů bylo potřeba pracovat s proměnnou, často s více proměnnými, používali jsme operátory, pracovali se zprávami a reakcemi na ně, s více postavami… Každou postavu bylo třeba naprogramovat pro její účel – jak se má pohybovat (zda se má pohybovat po stisku kláves nebo pomocí zadaných souřadnic nebo náhodně), zajistit, aby se zobrazila nebo skryla v určitou chvíli (po určité události nebo v určitém levelu). V některých hrách žáci pracovali se zvukem.
Součástí také bylo vytvoření všelijakých pozadí pro hry. Někteří žáci požívali přednastavená pozadí, jiní tvořili vše – pozadí i objekty – sami. Některé hry nestihli do prázdnin zcela dokončit.
Zde jsou některé ukázky her, které žáci na kroužku vytvořili:
Hra "Hledej rozdíly" od krouzekJa
Hra Chytej panáčky" od krouzekPa2
Hra "Chytej extra hard" od krouzekPa2
Hra "Chytej příšery" od krouzekTo1
Hra "Chytej věci" od krouzekDa
Hra "Dobrodružství pro dva hráče" od krouzekFr
Chytej
Žáci měli naprogramovat postavu - např. misku tak, aby se pohybovala podle stisku šipek na klávesnici. Pak přidat další objekty - jablka, která náhodně padají dolů. Úkolem hry je chytat jablka do misky. Žáci mohli použít jiné objekty podle své fantazie.
Další varianty programu pro rychlejší žáky: použít proměnné na sčítání bodů za pochytané objekty, ztížit úroveň hry podle své fantazie - přidat další objekty, kterých se postava nesmí dotknout, přidat další pozadí, další úrovně hry, více postav, které chytají objekty apod.
Z programování si žáci procvičili použití základních příkazů a bloků příkazů, pracovali s cykly, podmínkami, se souřadnicemi, s náhodnou pozicí, ovládali postavu z klávesnice, naučili se používat proměnnou.
Bludiště
Žáci dostali za úkol vytvořit bludiště, v něm pak naprogramovat pohyb postavy tak, aby chodila cestičkami podle stisku kláves (nahoru, dolů, doleva, doprava). Nesmí procházet zdí – pokud se dotkne zdi, tak se buď vrátí o krok zpět, nebo na začátek hry.
Po zvládnutí pohybu postavy jsme ztížili obtížnost. Někteří žáci žáci přidali podle své fantazie další objekty, které má postava cestou sbírat. Pokud je sebrala, přičítaly se body. Vkládali také další nástrahy – různé příšerky, kterých se postava nesmí dotknout, jinak se odečetly body.
Z programování si žáci procvičili použití podmínek, cyklů, proměnných, operátorů. Věnovali se také zjednodušení zápisu programu např. pomocí proměnných. Přemýšleli o různých možnostech, vytvářeli další úrovně (levely) hry, vymýšleli, jak to udělat, aby se některé postavy a předměty ukázaly jen v určitých úrovních hry apod.
Násobilka
Žáci vytvořili svoji hru na procvičování malé násobilky. Rozhodující je správnost i rychlost odpovědí na náhodně zadávané příklady. Tuto hru mohou děti využít jak k procvičování do školy, tak v hodinách matematiky.
Kromě předchozích znalostí je při programování této hry již potřeba pracovat s proměnnými a operátory, s náhodným číslem, se zprávou a reakcí na ni.
Kočka a myš
Naše první hra. Dojde myš k sýru, koblížku nebo k jinému jídlu tak, aby ji kocour nechytil? Kdo vyhraje? Hra na postřeh.
Při programování jsme se učili pracovat s cykly, podmínkami, žáci zvládli ovládání pohybu postavy (myši) šipkami z klávesnice.
Kočka a myš na louce od krouzekJa