Mateřská škola

logo

  • DomůDomů
  • ŠkolaŠkola
    • E-nástěnka
      • Nástěnka
      • Aktuality
      • Kalendář akcí
      • Kontakty
      • Historie
      • Zpracování a poskytování informací
      • Povinně zveřejňované informace
    • Dokumenty
      • Řády a ustanovení
      • Žádosti a formuláře
      • Zápis do 1. třídy
      • Plány
      • Výroční zprávy
    • Součásti školy
      • Školní poradenské pracoviště
      • Knihovna
      • Odborová organizace
    • Žáci
      • Třídy
      • Rozvrh hodin
      • Bakaláři
      • Pomůcky
      • Žákovský parlament
      • Naše práce
    • Vzdělávání
      • Informace o škole
      • Učební plán
      • Volitelné předměty
      • Nepovinné předměty
      • Kroužky
      • Projekty
  • RodičeRodiče
    • Spolek rodičů
      • Informace
      • Žádost školy o příspěvek
      • Kontakty
      • Zápisy z porad
    • Školská rada
      • Informace
      • Kontakty
      • Zápisy z jednání
    • Zajímavé odkazy
      • Články
  • DružinaDružina
    • Informace
    • Dokumenty
    • Kontakty
  • JídelnaJídelna
    • Informace
    • Dokumenty
    • Jídelníček
    • Strava CZ
    • Happy Snack
    • Kontakty
Základní škola Proseč
  1. Titulní stránka
  2. Škola
  3. Žáci
  4. Naše práce
  5. Naše práce

Žáci

  • Třídy
  • Rozvrh hodin
  • Bakaláři
  • Pomůcky
  • Žákovský parlament
  • Naše práce

Naše práce

Úspěchy/ Diplomy

2024/2025

 


Školní rok 2024/2025
Zlaté pásmo - DPS Prosečánek Stáhnout
12. místo Zlatý list - Prosničky Stáhnout
11. místo Zlatý list - Přírodovědní maniaci Stáhnout
Okresní kolo recitace - Daněk J. Stáhnout
Okresní kolo recitace - Šplíchalová T. Stáhnout
Okresní kolo recitace - Macháčková A. Stáhnout
Skřivánek - Dostálová A. Stáhnout
Skřivánek - Klímová L., Boháčová E. Stáhnout
Skřivánek - Dostálová A., Dostálová E. Stáhnout
 Biologická olympiáda - Dvořáková L. Stáhnout
 Biologická olympiáda - Zvolánková L. Stáhnout
Geografická olympiáda - Daněk J. Stáhnout
Geografická olympiáda - Marešová L. Stáhnout
Geografická olympiáda - Novák M. Stáhnout
Geografická olympiáda - Prokop O. Stáhnout
Geografická olympiáda - Zelenka V. Stáhnout
2. místo okresní kolo florbal - tým Stáhnout
FVTP - Skalníková, Ročková, Zvolánková Stáhnout
FVTP - Dvořáková, Ly Stáhnout
2. místo Skutečský slavík - Šplíchalová K Stáhnout
2. místo zimní pětiboj - Kusý Jakub Stáhnout
4. místo zimní pětiboj - tým Stáhnout

 Nahoru

Šotek

1 2024sotek 12 2023sotek            

Školní rok 2023/2024
Šotek 11/2024 Stáhnout
Šotek 09-10/2024 Stáhnout

 

Školní rok 2023/2024
Šotek 1/2024 Stáhnout
Šotek 12/2023 Stáhnout
Šotek 11/2023 Stáhnout
Šotek 10/2023 Stáhnout
Šotek 09/2023 Stáhnout

 

Školní rok 2022/2023
Šotek 05-06/2023 Stáhnout
Šotek 04/2023 Stáhnout
Šotek 03/2023 Stáhnout
Šotek 02/2023 Stáhnout
Šotek 01/2023 Stáhnout
Šotek 12/2022 Stáhnout
Šotek 11/2022 Stáhnout
Šotek 10/2022 Stáhnout
Šotek 09/2022 Stáhnout

 

Školní rok 2021/2022
Šotek 05/2022 Stáhnout
Šotek 04/2022 Stáhnout
Šotek 03/2022 Stáhnout
Šotek 02/2022 Stáhnout
Šotek 01/2022 Stáhnout
Šotek 12/2021 Stáhnout
Šotek 11/2021 Stáhnout
Šotek 10/2021 Stáhnout
Šotek 09/2021 Stáhnout

 

Almanach

2023   2022   2021 


Almanach žáků 9. ročníku - literární sborník, který je celoroční prací vycházejících žáků.

Obsah jednotlivých vydání:

  • seznam žáků
  • společné třídní foto
  • seznam učitelů
  • stránky žáků – fotky, životopisy, literární práce, citáty, grafické práce
  • fotografie ze školních akcí

 

Ze sborníků zde zveřejněných jsou odstraněny stránky obsahující osobní údaje. Kompletní výtisky almanachů jsou k nahlédnutí ve školní knihovně.

 Almanach 2023

Almanach 2022 23 uvodni

sipka 2Stáhnout Almanach 2023 (PDF).

Nahoru


Almanach 2022

Almanach 2013 2022

sipka 2Stáhnout Almanach 2022 (PDF).

Nahoru


Almanach 2021

alm2021alm2021 2

sipka 2Stáhnout Almanach 2021 (PDF).

 Nahoru

Pohádky pro Rytíře

2022/23    2021/2022   2020/2021    


Pohádky pro Rytíře řádu čtenářského - projekt žáků 9. ročníku pro žáky 2. ročníku.

Žáci 9. ročníku napíší vlastní pohádku a doplní ji ilustrací. Z vybraných pohádek vytisknou sborníček. Deváťáci si připraví autorské čtení několika pohádek. 

Po každé pohádce děti z 2. třídy stručně převypráví její děj. Řeknou, zda se jim pohádka líbila, které postavy si zapamatovaly.

Deváťáci předají sborníček druhákům. Až si druháci přečtou všechny pohádky a nakreslí k nim obrázky, pozvou autory pohádek na výstavu ilustrací a na četbu vybraných pohádek, kterou si předem připraví.

Každý žák 2. třídy napíše své dojmy - některé bývají zveřejněny ve školním časopise. Žáci 9. ročníku připraví zprávu do školního časopisu Šotek i do Prosečského zpravodaje.


 Pohádky pro Rytíře řádu čtenářského 2022/2023

pohadky 2022 23 uvodni talackova poh  slegr poh  moucka poh  jasansky poh

Ročník 2022/2023 obsahuje pohádky:

O bílé pumě
Poklad na zahradě
O pracovitém ševci
Nebojacný Petr O slunečnici Kouzlo
Divadlo
Chalupník a had
Hozna trakař a velice zlý kozel
Sedlák a drak
O unesené princezně
Kouzelné oči
O kouzelném lese a honbě za pokladem
Měsíční jezírko

sipka 2 Stáhnout sborník Pohádky pro Rytíře řádu čtenářského 2022/2023  (PDF).

Nahoru


  Pohádky pro Rytíře řádu čtenářského 2021/2022

pohadky 22 uvod pohadky 22 obr2 pohadky 22 obr3 pohadky 22 obr4 pohadky 22 obr5 pohadky 22 obr6

Ročník 2021/2022 obsahuje pohádky:

Pohádka o princezně Mozille 
Víla Emilka 
Včelka Sisi 
O líném drakovi 
Les je mocný 
Magické krystaly 
Pohádka o kouzelné babičce 
Kaštánek a závod 
Hračkářství 
Zamilovaný obr Martin 
Tajné dveře 
Chytrý lišák 
Vendelín, Jitřenka a Peklo 
O prasátku Ivanovi 
Pohádka o králi Nutrilonovi 
Roztržené šaty

sipka 2 Stáhnout sborník Pohádky pro Rytíře řádu čtenářského 2021/2022 (PDF).

Nahoru


Pohádky pro Rytíře řádu čtenářského 2020/2021

poh2021 01poh2021 02poh2021 03poh2021 04poh2021 05poh2021 06

 

Ročník 2020/2021 obsahuje pohádky:

Kouzelný les
Vlčí přízrak
O statečném Štěpánovi
Zachráněná restaurace
Arnošt
Záhadné místo
Princ a čarovná dívka
O skřítku Sabrině
O zlobrovi
Zvědavý lišák
Malé prasátko
Strašidelný dům
Neposlušné koťátko
Annie
Millie a Monty
Pohádka o strašidelné škole
O ježečkovi

sipka 2 Stáhnout sborník Pohádky pro Rytíře řádu čtenářského 2020/2021 (PDF).

Nahoru

Videodílna

Videodílna - videa tvořená našimi žáky, prezentace prací našich žáků...

Všechna tato videa jsou zveřejněna na kanálu naší základní školy na YouTube. 


Reklama v 5. třídě

Propojení českého jazyka a mediální výchovy při tvorbě a prezentaci vlastní reklamy v 5. třídě.

 

Na video „Reklama v 5. třídě“ se můžete podívat na YouTube.  


Planeta Lego 3 - návrat na Zemi

Výstava prací žáků kroužku technických dovedností. Součástí byla také výstava hraček ve stylu retro.

 

Na video „Planeta Lego 3 - návrat na Zemi“ se můžete podívat na YouTube.  


A few photographs from Proseč

Videopohlednice Proseče v angličtině. 

 

Na video „A few photographs from Proseč“ se můžete podívat na YouTube. 


Naše škola je nej!

Jaká je naše škola? Naše škola je nej!

Video o naší škole vytvořené na počítačovém kroužku. 

 

Na video „Naše škola je nej!“ se můžete podívat na YouTube.


Čtenáři v záběru

Čtete rádi knihy? Video vytvořené v rámci česko-polského projektu. 

 

Na video „Čtenáři v záběru“ se můžete podívat na YouTube.


Tři králové

Animace z modelíny vytvořená na počítačovém kroužku.

Vymodelovali jsme figurky, figurky pak rozpohybovali... Při práci jsme si povídali o třech králích a zazpívali „My tři králové jdeme k vám“. Také jsme si užili spoustu legrace a měli z tvoření radost. 

2011 tri kralove 

Na modelínovou animaci „Tři králové“ se můžete podívat na YouTube.

 

Hudební dílna

Rebelové

Bohuslav Martinů

Noc na Karlštejně

Zlatovláska

Rusalka


Rebelové

05 rebel105 rebel3

sipka 2Stáhnout celou prezentaci Rebelové (PDF).

Nahoru


Bohuslav Martinů 

04 mart104 mart4

sipka 2Stáhnout celou prezentaci Bohuslav Martinů (PDF).

Nahoru


Noc na Karlštejně

03 noc1

sipka 2Stáhnout celou prezentaci Noc na Karlštejně (PDF).

sipka 2Stáhnout průvodní text (PDF).

Nahoru


Zlatovláska

02 zlatovl1

sipka 2Stáhnout celou prezentaci Zlatovláska (PDF).

sipka 2Stáhnout průvodní text (PDF).

Nahoru


Rusalka

01 rusalka101 rusalka2

sipka 2Stáhnout celou prezentaci Rusalka (PDF).

sipka 2Stáhnout průvodní text (PDF).

Nahoru

 

Weby žáků

Během 2. pololetí školního roku 2020/2021 se žáci 8. a 9. ročníku v rámci volitelného předmětu informatika seznamovali se základy tvorby webu pomocí HTML a CSS. Tvořili webové stránky o zvířeti nebo na jiné, vlastní téma, např. citáty. 

Ukázky webů žáků 2021 (Rajce.net)

Další informace o tvorbě těchto webů (zsprosec.cz)


V 2. pololetí školního roku 2017/2018 žáci 8. třídy v hodinách volitelné informatiky tvořili weby o zvířeti. Vytvářeli je přímo pomocí zdrojového kódu. Učili se základy HTML5 a kaskádových stylů CSS3.

  • Bukáčková Alice
  • Hurychová Šárka
  • Janecký Jiří
  • Jetmarová Adéla
  • Májik Jan
  • Pospíšil Jan
  • Sodomka Jindřich
  • Šlégrová Denisa
  • Tichý Aleš
  • Uličný Jan
  • Vaňous Pavel
  • Vášková Tereza
  • Volfová Tereza
  • Zelinka Ondřej

Ve školním roce 2015/2016 si žáci 8. třídy v rámci volitelného předmětu informatika vytvářeli svoje webové stránky.

  • Bielák Tomáš
  • Dostál Jakub
  • Doubravský Luboš
  • Honzák Petr
  • Choutka Lukáš
  • Kašpar Marek
  • Košňar Jan
  • Mészáros Samuel
  • Nájemník David
  • Novák Petr
  • Pětioký Petr
  • Pytlík Jaromír
  • Sejkora Filip
  • Sílová Anežka
  • Sodomka Adam
  • Sodomková Ema
  • Stodolová Kateřina
  • Šimon Jakub

 

Základy programování

Na počítačovém kroužku Základy programování se věnujeme programování v jazyce Scratch.

Scratch 

  • Rozvíjí schopnost logického uvažování, rozvíjí kreativitu.
  • Rozvíjí programátorské myšlení, umožňuje žákům seznámit se se všemi základními prvky programování jako jsou cykly, podmínky, proměnné, operátory, události – např. reakce na stisk klávesy apod.
  • Postupy osvojené v jazyce Scratch poskytují základ pro přechod k dalším programovacím jazykům.
  • Výhodou je přívětivé prostředí - program se tvoří přetahováním a spojováním jednotlivých barevných dílků s příkazy, které do sebe zapadají podobně jako puzzle, případně se do sebe vnořují.
  • Nejsou potřeba závorky, středníky apod., ale žáci se mohou soutředit přímo na princip programování a na řešení problému – díky tomu je vhodný již pro mladší žáky.
  • Program je dostupný v cloudové verzi přes webový prohlížeč.

Žáci 4. a 5. ročníku vytvářeli vlastní jednoduché hry.

Kočka a myš     Násobilka     Bludiště     Chytej     Vlastní hra     Vánoční přáníčko      Sčítání pro prvňáčky

 

Zpráva o činnosti kroužku ve školním roce 2019/2020 

Zpráva o činnosti kroužku ve školním roce 2018/2019 

Zpráva o činnosti kroužku ve školním roce 2017/2018

 

Hry si můžete zahrát po kliknutí na odkaz pod obrázkem (je potřeba povolit Flash Player). Jen upozorňuji, že na některých hrách žáci stále průběžně pracují – každý svým tempem.

Mgr. Marie Šebková, vedoucí kroužku


Sčítání pro prvňáčky

Jednou z her, které děti na kroužku vytvořily ve školním roce 2019/2020, je hra "Sčítání pro prvňáčky". Procvičit sčítání si může i kdokoli jiný.

Zde jsou některé ukázky her, které děti na kroužku vytvořily. Průběžně po dokončení budou doplňovány další hry.

sčítání krouzekMi1-01

sčítání krouzekMi1-02

Sčítání od krouzekMi1


sčítání krouzekAd01

sčítání krouzekAd02

Sčítání od krouzekAd


sčítání krouzekVe2-02

sčítání krouzekVe2-01

Sčítání od krouzekVe2


sčítání krouzekKa1-01

sčítání krouzekKa1-02

Sčítání od krouzekKa1


scitani-krouzekjo1-01

scitani-krouzekjo1-02

Sčítání od krouzekJo1


Nahoru


Vánoční přáníčko

Při poslední předvánoční schůzce 20. 12. 2019 jsme zkusili vytvořit jednoduchou animaci. Úkolem bylo naprogramovat pohyb sněhových vloček. Pracovali jsme se souřadnicemi, s náhodnou pozicí, použili cyklus, podmínku a operátory. Vzniklo tak např. následující animované vánoční přáníčko.

Přejeme vám radostné Vánoce a vše nejlepší v novém roce 2020. 

vlastni dobrodruzstvi fr

vlastni dobrodruzstvi fr

Vánoční přáníčko od krouzekVe2


Nahoru


Vlastní hra

Po zvládnutí hry "Chytej" žáci tvořili hry podle vlastních námětů. Např. hru, která má delší děj, je třeba plnit různé úkoly, řešit rozličné situace. Hru na hledání rozdílů mezi obrázky, hru na schovávanou. Děti, které loni na kroužek nechodily, ve svých hrách využily princip chytání z předchozí hry, tvořily bludiště se sbíráním předmětů nebo jinou hru.

Programování těchto her již bylo obtížnější. Kromě základních bloků příkazů bylo potřeba pracovat s proměnnou, často s více proměnnými, používali jsme operátory, pracovali se zprávami a reakcemi na ně, s více postavami… Každou postavu bylo třeba naprogramovat pro její účel – jak se má pohybovat (zda se má pohybovat po stisku kláves nebo pomocí zadaných souřadnic nebo náhodně), zajistit, aby se zobrazila nebo skryla v určitou chvíli (po určité události nebo v určitém levelu). V některých hrách žáci pracovali se zvukem. 

Součástí také bylo vytvoření všelijakých pozadí pro hry. Někteří žáci požívali přednastavená pozadí, jiní tvořili vše – pozadí i objekty – sami. Některé hry nestihli do prázdnin zcela dokončit.

Zde jsou některé ukázky her, které žáci na kroužku vytvořili:

vlastni vyprava1 jo vlastni vyprava2 jo 

vlastni vyprava5 jo vlastni vyprava6 jo 

Hra "Výprava" od krouzekJo


vlastni rozdily1 ja vlastni rozdily3 ja 

Hra "Hledej rozdíly" od krouzekJa


vlastni chytej panacky pa2 

Hra Chytej panáčky" od krouzekPa2


vlastni dance pa2 

Hra "Dance" od krouzekPa2


vlastni extra hard pa2 

Hra "Chytej extra hard" od krouzekPa2


vlastni prisery to1 

Hra "Chytej příšery" od krouzekTo1


vlastni chytej veci da 

Hra "Chytej věci" od krouzekDa


vlastni bludiste da 

Hra "Bludiště" od krouzekDa


vlastni bludiste ja1 

Hra "Bludiště" od krouzekJa1


vlastni dobrodruzstvi fr

Hra "Dobrodružství pro dva hráče" od krouzekFr


Nahoru


Chytej

Žáci měli naprogramovat postavu - např. misku tak, aby se pohybovala podle stisku šipek na klávesnici. Pak přidat další objekty - jablka, která náhodně padají dolů. Úkolem hry je chytat jablka do misky. Žáci mohli použít jiné objekty podle své fantazie.

Další varianty programu pro rychlejší žáky: použít proměnné na sčítání bodů za pochytané objekty, ztížit úroveň hry podle své fantazie - přidat další objekty, kterých se postava nesmí dotknout, přidat další pozadí, další úrovně hry, více postav, které chytají objekty apod.

Z programování si žáci procvičili použití základních příkazů a bloků příkazů, pracovali s cykly, podmínkami, se souřadnicemi, s náhodnou pozicí, ovládali postavu z klávesnice, naučili se používat proměnnou.

chytej krouzekjo 

Chytej od krouzekJo


chytej krouzekja 

Chytej od krouzekJa


chytej krouzekfr 

Chytej od krouzekFr


chytej krouzekto 

Chytej od krouzekTo


chytej krouzekpa2 

Chytej od krouzekPa2


chytej krouzekve 

Chytej od krouzekVe


chytej krouzekto1 

Chytej od krouzekTo1


chytej krouzekja1 

Chytej od krouzekJa1


chytej krouzekda 

Chytej od krouzekDa


chytej krouzekva 

Chytej od krouzekVa


chytej krouzekni 

Chytej od krouzekNi


chytej krouzekst 

Chytej od krouzekSt


Nahoru


Bludiště

Žáci dostali za úkol vytvořit bludiště, v něm pak naprogramovat pohyb postavy tak, aby chodila cestičkami podle stisku kláves (nahoru, dolů, doleva, doprava). Nesmí procházet zdí – pokud se dotkne zdi, tak se buď vrátí o krok zpět, nebo na začátek hry.

Po zvládnutí pohybu postavy jsme ztížili obtížnost. Někteří žáci žáci přidali podle své fantazie další objekty, které má postava cestou sbírat. Pokud je sebrala, přičítaly se body. Vkládali také další nástrahy – různé příšerky, kterých se postava nesmí dotknout, jinak se odečetly body.

Z programování si žáci procvičili použití podmínek, cyklů, proměnných, operátorů. Věnovali se také zjednodušení zápisu programu např. pomocí proměnných. Přemýšleli o různých možnostech, vytvářeli další úrovně (levely) hry, vymýšleli, jak to udělat, aby se některé postavy a předměty ukázaly jen v určitých úrovních hry apod.

bludiste krouzekja

Bludiště od krouzekJa


bludiste krouzekjo 

Bludiště od krouzekJo


bludiste krouzekzu

Bludiště od krouzekZu


bludiste krouzekkr

Bludiště od krouzekKr


bludiste krouzekma1

Bludiště od krouzekMa1

bludiste krouzekfr

Bludiště od krouzekFr

Nahoru


Násobilka

Žáci vytvořili svoji hru na procvičování malé násobilky. Rozhodující je správnost i rychlost odpovědí na náhodně zadávané příklady. Tuto hru mohou děti využít jak k procvičování do školy, tak v hodinách matematiky. 

Kromě předchozích znalostí je při programování této hry již potřeba pracovat s proměnnými a operátory, s náhodným číslem, se zprávou a reakcí na ni.

nasobilka krouzekja nasobilka krouzekja2

Násobilka hrou od krouzekJa


nasobilka krouzekjo nasobilka krouzekjo2

Násobilka od krouzekJo


nasobilka krouzekzu nasobilka krouzekzu2

Násobilka hrou od krouzekZu

Nahoru


Kočka a myš

Naše první hra. Dojde myš k sýru, koblížku nebo k jinému jídlu tak, aby ji kocour nechytil? Kdo vyhraje? Hra na postřeh. 

Při programování jsme se učili pracovat s cykly, podmínkami, žáci zvládli ovládání pohybu postavy (myši) šipkami z klávesnice. 

kockamys krouzekzu

Kočka a myš od krouzekZu

 


 kockamys krouzekka

Kočka a myš od krouzekKa

 


 kockamys krouzekne

Kočka a myš od krouzekNe

 


kockamys krouzekja

Kočka a myš na louce od krouzekJa

 


Nahoru

 

Škola

Rodiče

Jídelna

Kontakty

Škola

Historie

E-nástěnka

Dokumenty

Součásti školy

Vzdělávání

Spolupráce

Zajímavé odkazy

Událo se

Mapa webu

RSS odběr

Zpracování a poskytování informací

Prohlášení o přístupnosti

Rodiče

Rozvrh hodin

Školní poradenské pracoviště

Žákovský parlament

Knihovna

Naše práce

Spolek rodičů

Školská rada

Jídelna

Jídelní lístek

Přihláška ke stravování

Družina

Kroužky

Přihláška do školní družiny

Kontakty

Základní škola
a mateřská škola Proseč

Rybenská 260,  Proseč

IČO: 750 18 772

469 321 291
777 657 990
skola@zsprosec.cz
www.zsprosec.cz

 

 Sociální sítě

        youtube    

Copyright © ZŠ a MŠ Proseč
Developed by   logo egt